Anvelinks Services
    Keuring voor al uw arbeidsmiddelen 



1. Algemeen deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

a. Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtgever opdracht heeft

gegeven tot het verrichten van werkzaamheden en of het verlenen van diensten.

b. Werkzaamheden: Alle werkzaamheden waartoe door opdrachtgever opdracht is gegeven of die door

opdrachtnemer in opdracht van opdrachtgever uit anderen hoofde worden verricht.

c. Opdrachtnemer: Anvelinks Services

d. Bescheiden: Alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde stukken of

gegevensdragers alsmede alle in het kader van de uitvoering van de werkzaamheden volgens gegeven

opdracht vervaardigde stukken of gegevensdragers.

2. Toepasselijkheid. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten welke door opdrachtnemer

in het kader van van de uitvoering van de werkzaamheden worden aangegaan.

b. De algemene voorwaarden van opdrachtgever zijn uitdrukkelijk niet van toepassing en bij

twijfel over de toepasselijkheid prevaleren altijd de algemene voorwaarden van de

opdrachtnemer.

3. Aanvang en duur van de overeenkomst

1. De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment dat de door opdrachtgever

ondertekende opdracht aan de opdrachtnemer wordt verstrekt.

2. Het staat opdrachtnemer vrij de totstandkoming van de overeenkomst met andere middelen te

bewijzen.

3. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de aard of strekking van

de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.

4. Gegevens opdrachtgever

Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig

1. zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig in

de gewenste vormen op de gewenste wijze ter beschikking van de opdrachtnemer te

stellen.

2. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten tot het moment

dat opdrachtgever aan de in het vorige lid genoemde verplichting heeft voldaan.

3. Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde

bescheiden behoudens het bepaalde onder 14, aan deze geretourneerd.

5. Uitvoering opdracht

1. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd.

Opdrachtnemer zal zo mogelijk rekening houden met tijdig verstrekte en verantwoorde

aanwijzingen van opdrachtgever omtrent de uitvoering van de opdracht.

2. Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden, zonder kennisgeving aan

opdrachtgever, te laten verrichten door een door de opdrachtnemer aan te wijzen persoon

of derde, indien zulks naar oordeel van de opdrachtnemer wenselijk is met het oog op een

voor partijen optimale uitvoering van de opdracht.

3. Opdrachtnemer voert de opdracht uit in overeenstemming met de toepasselijke gedrags- en

beroepsregels conform het kwaliteitssysteem van Anvelinks Services.

4. Indien tijdens de opdracht werkzaamheden zijn verricht ten behoeve van de opdrachtgever

welke niet vallen onder de werkzaamheden zoals overeengekomen in de offerte, wordt dit

beschouwd als meerwerk en als zodanig berekend.

De uitvoering van de opdracht is niet (tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk vermeld)

1. specifiek gericht op het ontdekken van schendingen van de wet. Indien de werkzaamheden

aanwijzingen voor wetsovertredingen opleveren zal de opdrachtnemer daarover aan

opdrachtgever rapporteren. Opdrachtnemer is daarbij gehouden aan de daarvoor in de wet

gestelde verplichtingen.

6. Rapportages

1. Wanneer er door Anvelinks Services rapportages of adviezen worden opgesteld, betreffen dit

rapportages of adviezen die naar beste weten de stand van zaken , op de datum van de

uitgevoerde werkzaamheden weergeven. Deze rapportages en adviezen hebben een signalerend

karakter.

2. Anvelinks Services geeft geen garantie op volledigheid van de door haar opgestelde rapportages en

adviezen, noch draagt zij enige verantwoordelijkheid voor onverhoopte fouten of

onvolkomenheden in haar rapportages en adviezen.

7. Geheimhouding en exclusiviteit

1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering

van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie van

vertrouwelijke aard die hem door opdrachtgever ter beschikking is gesteld en de door

uitvoering van de werkzaamheden daarvan verkregen resultaten.

2. Opdrachtnemer is gerechtigd de gegevens door metingen en inspectie verkregen te gebruiken

voor statistische of vergelijkende doeleinden, mits deze niet te herleiden zijn naar de

individuele opdrachtgever.

Uitgezonderd het bepaalde in het vorige lid, is opdrachtnemer niet gerechtigd de

1. informatie die hem door opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden tot

een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen.

8. Intellectueel eigendom

1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest

welke hij gebruikt

in het kader van de uitvoering van de overeenkomst met opdrachtgever. Voor zover op die

producten in

juridische zin rechten kunnen bestaan of worden bevestigd.

2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten waaronder begrepen

computerprogramma’s,

systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen. (model)contracten, rapportages en andere

geestesproducten al dan

niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.

3. Het is opdrachtgever niet toegestaan die producten aan derden ter hand te stellen, anders

dan ter

inwinning van een deskundig oordeel omtrent de werkzaamheden van opdrachtnemer.

9. Overmacht

Indien opdrachtnemer zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, of niet behoorlijk kan

nakomen ten

gevolge van een hem niet direct toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar daartoe

niet beperkt,

stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen zijn onderneming, worden die

verplichtingen opgeschort tot

op het moment dat opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de

1. overeengekomen wijze na te

komen.

2. Opdrachtgever heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich

voordoet, de

overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met inachtneming van een maand opzegtermijn

schriftelijk op te

zeggen.

10. Beloning regie op basis van offerte

1. Opdrachtnemer heeft voor de aanvang van de werkzaamheden en tussentijds het recht de

uitvoering van de

werkzaamheden op te schorten tot op het moment dat opdrachtgever een naar redelijkheid

en billijkheid

bepaald voorschot voor de te verrichten werkzaamheden heeft betaald aan de

opdrachtnemer, dan wel daarvoor

zekerheid heeft gesteld.

2. Het belang voor de opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende

opdracht en wordt

berekend met inachtneming van de geldende tarieven van de opdrachtnemer en is

verschuldigd naar mate de

opdrachtnemer werkzaamheden ten behoeve van opdrachtgever zijn verricht of het

afgesproken bedrag voor de

geleverde diensten.

De beloning van de opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met voorschotten en declaraties

van ingeschakelde

derden, wordt inclusief de eventueel verschuldigde omzetbelasting, per maand, andere

1. periode of na

volbrenging van de werkzaamheden aan opdrachtgever in rekening gebracht.

11. Betaling

1. Betaling van het factuurbedrag door opdrachtgever dient te geschieden binnen 14 dagen na

de factuurdatum,

in Nederlandse Valuta, ten kantore van opdrachtgever of door middel van storting ten

gunste van een door

deze aan te wijzen bankrekening en voor zover de betaling betrekking heeft op

werkzaamheden, zonder enig

recht op korting of schuldvergelijking.

2. Indien opdrachtgever niet binnen de hiervoor genoemde termijn, dan wel niet binnen de

nader

overeengekomen termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim en heeft

opdrachtnemer, zonder nadere

sommatie of ingebrekestelling, het recht vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke

rente in rekening te

brengen tot op de datum van algehele voldoening, een en ander onverminderd de verdere

rechten welke

opdrachtnemer heeft.

3. Alle kosten, ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering

van de vordering

zijn voor rekening van opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op

ten minste 15% van

het te vorderen bedrag.

In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers, voor zover de

1. werkzaamheden ten

behoeve van de gezamenlijke opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor

de betaling van het

factuurbedrag.

12. Reclame

1. Een reclame met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag, dient

schriftelijk

binnen 30 dagen na verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever

reclameert, dan wel

binnen 30 dagen na ontdekking van het gebrek dat opdrachtgever redelijkerwijs niet

eerder kon ontdekken, aan

opdrachtnemer te worden kenbaar gemaakt.

2. Een reclame als in het eerste lid bedoeld, schort de betalingsverplichting van

opdrachtgever niet op.

Indien de reclame niet tijdig wordt ingesteld vervallen alle rechten van opdrachtgever

in verband met de

reclame.

13. Aansprakelijkheid

Voor alle directe schade van opdrachtgever, op enigerlei verband houdend met, dan wel

veroorzaakt door

niet-, niet tijdige of niet behoorlijke uitvoering van de opdracht, is de opdrachtnemer

slechts

aansprakelijk tot een maximum van eenmaal het bedrag van de offerte of bestede uren voor

betreffende

opdracht over het kalenderjaar, tenzij er aan de zijde van de opdrachtnemer sprake is

van opzet of daarmee

1. gelijk te stellen grove nalatigheid. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade,

welke is veroorzaakt

doordat opdrachtgever hem onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt. Voor alle

indirecte schade,

waaronder mede begrepen stagnatie in geregelde gang van zaken in de onderneming van

opdrachtgever, op

enigerlei wijze verband houdend met, dan wel veroorzaakt door een fout in de uitvoering

van de werkzaamheden

door opdrachtnemer, is deze nimmer aansprakelijk. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het

recht, indien voor

zover mogelijk, de schade van opdrachtgever ongedaan te maken.Opdrachtnemer is niet

aansprakelijk voor

beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer, tijdens verzending per post

of per e-mail,

ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens opdrachtgever,

opdrachtnemer of derden.

Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor vorderingen van derden, wegens schade die

veroorzaakt is doordat

opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt,

tenzij opdrachtgever

aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen of handelen

zijnerzijds dan wel

veroorzaakt is door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.